Lun. 13 Nov. 2017, 11:40
0 | 0 | ||
(Lun. 13 Nov. 2017, 11:22)Georges V a écrit : Et moi de te voir tourner en dérision et réduire ce problème aux confins du périphérique.
the new data reveal a stronger link between both indoor and outdoor air pollution exposure and cardiovascular diseases, such as strokes and ischaemic heart disease, as well as between air pollution and cancer. This is in addition to air pollution’s role in the development of respiratory diseases, including acute respiratory infections and chronic obstructive pulmonary diseases.
Regionally, low- and middle-income countries in the WHO South-East Asia and Western Pacific Regions had the largest air pollution-related burden in 2012, with a total of 3.3 million deaths linked to indoor air pollution and 2.6 million deaths related to outdoor air pollution.
http://www.who.int/mediacentre/news/rele...lution/en/
Pas de problème sur le fait que c'est un problème. Je n'ouvre pas le débat mais je place ici que je suis de ceux qui se réjouissent que la place dévolue à la bagnole soit réduite à Paris (même si c'est aussi pour d'autres motifs). Ça n'est pas une raison pour laisser passer l'idée qu'on attribue une mort à la pollution. Ça n'a aucun sens. A Paris, à Pékin et à Bornéo.